Příklady z praxe
"I Do Riga" - Zapojení veřejnosti do přípravy územního plánu města Rigy
Začátek snah o zapojení veřejnosti v Rize (hlavním městě Lotyšska, 371 tis. obyv., 307 km2) byl klasický – město vyzvalo občany k podávání připomínek a námětů k připravovanému územnímu plánu jen obvyklým způsobem – tedy zveřejněním inzerátů a výzvou na webových stránkách města. Když ale dostali pouhých šest odpovědí, usoudilo město, že je to pro přípravu strategických materiálů příliš málo, a rozhodlo se uspořádat kampaň pro zapojení veřejnosti do plánování Územního plánu rozvoje města Rigy na období 2006-2018.
(Příklad je shrnutím příspěvku, který byl přednesen Marií Abeltinou z MÚ Riga na konferenci „Účast veřejnosti v rozvoji měst v rozšířené EU“ (Berlín, 3.–4. 11. 2004), a představuje průběh kampaně a použité metody pro zapojení veřejnosti v Rize v roce 2004 a její výsledky).
- Od pouhé výzvy k uspořádání kampaně
- Jaké prostředky oslovení občanů Rigy byly při kampani použity
- Výsledky kampaně
Od pouhé výzvy k uspořádání kampaně
Začátek snah o zapojení veřejnosti v Rize (hl.m. Lotyšska, 371 tis. obyv., 307 km2) byl klasický – město vyzvalo občany k podávání připomínek a námětů k připravovanému územnímu plánu obvyklým způsobem – tedy zveřejněním inzerátů a výzvou na webových stránkách města.
Když ale dostali pouhých šest odpovědí, usoudilo město, že je to pro přípravu strategických materiálů příliš málo, a rozhodlo se uspořádat kampaň pro zapojení veřejnosti do plánování Územního plánu rozvoje města Rigy na období 2006-2018. Nazvali ji i v lotyšštině neobvykle a archaicky působícím sloganem, překládaným do angličtiny jako “I DO RIGA“, tedy sousloví zdůrazňující aktivní účast každého jednotlivce.
Akci organizovalo město – konkrétně odbor rozvoje a územního plánování a cílem bylo přizvat a zapojit obyvatele Rigy do skutečného dialogu s představiteli města a přimět je, aby definovali své občanské potřeby.
Kromě „klasických“ prostředků jako jsou inzeráty a webové stránky města se rozhodlo město uspořádat třítýdenní kampaň, zaměřenou na 3 hlavní témata:
I. osoba - jedinec
II. pohyb
III. prostředí
[Od pouhé výzvy k uspořádání kampaně ]
[Jaké prostředky oslovení občanů Rigy byly při kampani použity]
[Výsledky kampaně ]
Za správnost textu odpovídá . Poslední aktualizace: 11/20/2008 12:13
|